mike-recz mike-recz
548
BLOG

Aktyw socjalistycznej młodzieży w akcji

mike-recz mike-recz Polityka Obserwuj notkę 31

zakłócający wykłady.

 

Jacek Kuroń o aktywie socjalistycznej młodzieży: 

Komunikat KSS "KOR" - Biuletyn Informacyjny nr 2 (28) s. 33-34 

"Jaki więc jest ten światopogląd? Przede wszystkim - polski, bo "jesteśmy Polakami", "kochamy Polskę", "czujemy Polskę". Słowa Polska, polski, Polak padały w czasie kilkugodzinnych wrzasków tak często, że kiedy w pewnym momencie zacząłem liczyć, a wykrzykiwało coś na raz kilku patriotów, to nie mogłem nadążyć. Co miałoby oprócz napadów na moje mieszkanie - wynikać z tej polskości? Jeśli brać pod uwagę ilość wypowiedzi, to w pierwszym rzędzie nienawiść. Ja nienawidzę Niemców - głosił dumnie jeden a aktywniejszych mówców - po tym co oni mi zrobili (...). Nienawiść do Niemców w ogóle (...) deklarowano na różny sposób i niezwykle często. Przede wszystkim jednak w kontekście nienawiści do mnie jako zdrajcy ojczyzny (...). Mój dziadek - zwierzał się któryś - zastrzelił w czasie wojny siedmiu takich zdrajców jak pan, panie Kuroń. Ja też bym strzelał ale nie wolno (...). Jakaś pulchna dziewczyna siedząca na moim stole co pewien czas wykrzykiwała: "ja bym go rozdarła", a chodziło oczywiście o mnie. Agresję wyładowywano we wrzaskach, wyzwiskach, wdzieraniu się przemocą do mieszkania, kopaniu w drzwi, waleniu w okna, demolowaniu klatki schodowej. 
(...) Nie brakowało również wątku żydowskiego. Co pewien czas ktoś go podejmował już to aluzyjnie, np. zwracając się per Izaak Kuroń, już to wprost, np. objaśniając mój zły charakter żydowską krwią (dosłownie). Za każdym razem znawcy przedmiotu prostowali: "z tego punktu widzenia pan Kuroń jest czysty" (dosłownie). Rozumiem teraz, że "prawdziwy Polak" jest rasowo czysty, 
czuje i kocha Polskę, to znaczy nienawidzi Niemców, Żydów i zdrajców ojczyzny tj. takich, którzy z Niemcami lub Żydami mają coś wspólnego".

 

 

Całość:  


 
Entuzjastom zakłócenia wykładu przypominam komu kibicują.
 

http://www.nop.org.pl/2013/01/28/wroclaw-nop-w-holdzie-niewiadomskiemu/

Wrocław: NOP w hołdzie Niewiadomskiemu

wroclawniewiadomski2013

Na kilka dni przed rocznicą śmierci Eligiusza Niewiadomskiego, działacze wrocławskiego oddziału NOP w kreatywny sposób uczcili pamięć wielkiego patrioty – człowieka zasad.

wroclaw@nop.org.pl

mike-recz
O mnie mike-recz

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka